gasterboom 1_edited

Over Stress en trauma

Stress is een belangrijk onderdeel van ons leven.
Soms voel je je eigen stress niet meer. Anderen zien en merken dit wel aan jou. Je hebt inmiddels last van chronische stress.

Wat merk je dan?

Meestal gedraag je je opgejaagd, je kunt niet meer ontspannen, je hebt een kort lontje en bent op je hoede. Je gebruikt vaak het woord ‘moeten’ en bent moe, slaapt slecht en er malen veel gedachten door je hoofd. Wellicht heb je zelfs buikpijn, hoofdpijn, ben je kortademig, heb je een hoge hartslag of bloeddruk, heb je overal spierpijn en je bent stijf, vaak infecties, concentratie problemen, huilbuien, en mogelijk zelfs woedeaanvallen of ben je dwingend en controlerend naar jouw omgeving…….  Of je trekt je steeds verder terug naar je veilige plek en blijft steeds vaker thuis.

Herkenbaar?

Je wilt hulp want de rek is er uit en inmiddels ben je bij de huisarts geweest. Je hebt je ziek gemeld of je bent voor onderzoeken doorverwezen en hebt diagnoses (burn-out, PTSS, overspannenheid, angststoornis, depressie, fibromyalgie, enz) gekregen. Je voelt je schuldig en gaat aan jezelf twijfelen. Of je doet naar anderen alsof het goed met je gaat in een poging om jouw verdriet en/of spanning te verhullen. Door er zelf niet over te praten kun je het, voor jezelf, op afstand houden. Er zijn wel momenten dat het er ineens in alle hevigheid is.    

Herken je je in dit beeld dan ben je van harte welkom bij mij voor hulp.

Ik kan je van alles bieden om jou te helpen ontspannen, jezelf te leren kennen, om je triggers en patronen te leren herkennen, Als je weet waar je gedrag vandaan komt dan kun je leren om je gedachten en reacties te sturen en weet je hoe te handelen tijdens stressvolle omstandigheden. Je leert je grenzen kennen en op tijd aangeven. Ook ontspanningstechnieken/oefeningen leer je die je eenvoudig zelf kunt toepassen. Dit kan ervoor zorgen dat je niet weer in een vergelijkbare situatie terecht komt of dat het jou minder overweldigd. Je krijgt meer grip. op jezelf en zult meer jezelf worden.

De MatriXmethode

Dit is een methode waarmee je je volle hoofd kunt opruimen en trauma kunt verwerken. Je hoeft niet je verhaal te vertellen. Het zijn oefeningen waarmee nare herinneringen bewerkt worden en opgeslagen. De herinnering blijft maar het is neutraal geworden. Dat zorgt voor een verandering in je hersenen en lichaam. De triggers gaan weg en er komt ontspanning. Ik spreek uit ervaring want sinds ik deze behandeling heb ondergaan heb ik geen hoogtevrees meer. Soms zijn er meerdere sessies nodig en het kan zelfs telefonisch.. Mijn eerste successen zijn al binnen!